FANDOM

Wyścig – podstawowy rodzaj zawodów.

Charakterystyka Edytuj

W grze występuje 21 klasycznych wyścigów i chociaż nie stanowi to nawet połowy imprez, to jednak wyścigi są najpowszechniejszym rodzajem zawodów. Chodzi w nich o przejechanie określonej trasy i zajęcie jak najwyższego miejsca. W trakcie każdego z nich trzeba przejechać kilka do kilkunastu punktów kontrolnych. Przede wszystkim wymagane jest przejechanie każdego punktu, bo ominięcie nawet jednego grozi niezaliczeniem wyścigu.

Podział wyścigów Edytuj

  • Tor – zawodnicy mają do przebycia 2 lub 3 okrążenia, wygrywa pierwszy, który ukończy okrążenia.
  • Sprint – zawodnicy jeżdżą z punktu A do punktu B. Wygrywa pierwszy, który dojedzie do punktu B.
  • Eliminacja – na każdym okrążeniu toru ostatni zawodnik odpada. Wygrywa ostatni pozostały.
  • Wyścig z czasem – gracz jedzie samotnie i ma przyjechać do mety w określonym czasie.
  • Krokiet – zawodnicy przejeżdżają przez bramki krokietowe. Wygrywa pierwszy samochód na mecie.
  • Bobsleje – w trakcie wyścigu silnik nie jest ładowany, więc zawodnicy muszą wykorzystać warunki toru bobslejowego, by dojść do mety. Wygrywa pierwsza osoba, która dojdzie do mety na samym dole planszy.